Két napja elkezdett zúgni a bal fülem… nem is zúgás ez, hanem olyan, mint amikor a tűz lobog… nem pattog, lobog… nem fáj, csak kellemetlen. El kell mennem a fülészetre…

Ma este szedem be az utolsó adag Xaloda nevű förmedvényt… Örülök, hogy már vége, most decemberig nyugi van, aztán jön a CT.

Azért közben zajlik az élet, pl. szolgáltatót váltottunk UPC –sek lettünk. TV, internet, telefon minden egy helyen… eddig minden szép volt, vagy legalábbis annak tűnt, de ma bementem az ügyfélszolgálatra és kifogtam egy olyan emberkét, aki azzal indított, hogy nem is vagyok előfizető… megkértem nézzen meg még egyszer… és csodák csodája megtalált a rendszerben. Valamilyen munkafolyamat nem volt lezárva, így nem tudtam elintézni, hogy a cégem nevére írjuk át a telefont… hiába mondtam, logikusnak tűnik, hogy akkor le kéne zárni azt a munkafolyamatot… azt mondta ő nem tudja… meg mertem kérdezni, hogy miért nem tudja elintézni? Az volt a válasz, hogy nem rám tartozik, nem vagyok UPC alkalmazott. Semmi segítőkészség nem volt az ipsében. Megkértem, hogy akkor írjuk le, hogy mit szeretnék, és akkor talán nem kell még egyszer visszajönnöm… erre sem volt lehetőség, (kis ember élvezkedett… az egyetlen férfi az ügyfélszolgálaton, úgy is az van, amit ő mond, ő a cég képviselője, én meg egy kis ügyfelecske vagyok, aki aláírt két év hűségnyilatkozatot. Ha legalább megpróbálta volna elintézni, vagy ha csak úgy tett volna, mint aki segíteni akar, de nem.)

Megkérdeztem, hogy hol tudok panaszt tenni… nincs panaszkönyvük, ők nem szolgáltatók…

Egy nap kb. 2órát tudok talpon lenni, ezt ma azzal töltöttem, hogy bementem az ügyfélszolgálatra ahol kioktatott… és felidegesített egy szerencsétlen ember. Tehetetlennek, és hülyének éreztem magam… persze ez a helyzetemen nem változtat…

Majd két-három nap múlva megint megpróbálom, addigra talán lezárják a munkafolyamatot…

 

Szerző: adenocarcinoma  2009.11.11. 19:23 39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://adenocarcinoma.blog.hu/api/trackback/id/tr491518552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silesius 2009.11.24. 23:56:56

Kedves Gábor!
A fülzúgást (vagy mifenét) én is ismerem, tapasztalom. Ez a Xeloda egyik mellékhatása lehet, de persze nem árt megkérdezni egy szakembert.
Üdv, András
PS: Anamnézisem - kevésbé szofisztikáltan :-) - betegségem történetét egy másik kommentben írom meg.

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.11.25. 00:17:24

Ahogy abbahagytam a Xelodát rá két napra megszünt a fülzugás. kiváncsian várom, várjuk a történeted.
Gábor

eva83 2009.12.08. 16:52:35

Kedves Gábor!

Édesanyámat nemrég műtötték gyomordaganattal (teljes gyomoreltávolítás) és ez az egyetlen olyan blog, ahol bíztató szavakat és hasznos információkat találtam. Látom, itt nem csak a betegségről esik szó (ami szerintem nagyon jó), én most mégis ez ügyben fordulnék hozzád. Anyukám most kapta a második kemot, de nagyon rosszul viselte, 1 hétig nem tudott enni és inni is alig. Emiatt infúziót kap, és az orvos leállította a kemoról. Emiatt kicsit el vagyunk keseredve, hiszen, ha szükség van rá, akkor jó lenne, ha kapná. Nem tudom, Te kaptál-e (erről nem olvastam), de ha igen, megköszönném, ha megosztanád a tapasztalataidat. Az evéssel igen csak megszenved. Megrendeltem neki azt a német könyvet, amit ajánlottál (bár nem tudok németül), de talán ez használ.

Nagyon örülnék bármilyen hasznos tanácsnak, információnak! Előre is köszönöm a választ!

A legjobbakat kívánom!
Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.12.08. 20:33:21

Szia Évi!
Hol is kezdjem? Először is üdvözöllek! Örülök hogy ránk találtál. Rögtön az elején szeretnék tisztázni valamit: minden ember más, és más, nincs két egyforma emberi szervezet. Van aki jól bírja a kemot, és van aki nem… kemo és kemo közt is van különbség… rák és rák sem ugyanaz…
Szóval ezzel csak azt szeretném mondani, hogy nehéz tanácsot adni... Kérlek, ezt tartsd szem előtt. Itt a saját tapasztalataimat érzéseimet mondom el, de tudod olyasmi ez, mint az ízlés, van aki utálja a spenótot, Popey viszont meg az erejét köszönheti neki.
Az orvosok többnyire tudják, hogy mit csinálnak. Ha anyukádnál leállították a mérgezést akkor az biztosan úgy volt helyes. Tudod a kemo az egyfajta mérgezés, amivel a sejtek gyarapodását fogják vissza, és mivel a rákos sejt gyorsabban nő, szaporodik a többinél ezért jobban hat rá a méreg… persze a kemo a nem rákos sejteknek sem tesz túl jót, ezért mindig mérlegelik az orvosok, adható- e még vagy sem, vagy milyen fajtát adjanak az emberkének, ezt ők a vérképből a beteg állapotából látják, ez a szakmájuk.
Az infúzióval történő táplálástól édesanyád valószínűleg megerősödik, és előbb utóbb majd megint enni is fog tudni. Azért ne rögtön borjúpaprikással, vagy csülökkel kezdjen. Babykaja az finom (a gyerekek sem panaszkodnak) és könnyen emészthető is. Első időkben gyakran egyen keveset, ez kíméli az „új gyomrát”, az átállásnak mindenképen folyamatosnak kell lennie. Vegyél pl. csicsókát (édes krumplinak is hívták régen) és felesbe krumplival készíts neki csicsókás – sajtos - krumplipürét! Ez volt az én egyik kedvencem.
A német könyv (ne haragudj, hogy ezt mondom), ha nem tudsz németül, nem fog használni. Gondolkodtam rajta, hogy lefordítom a könyvet, de rájöttem teljesen másak a német étkezési szokások, valami olyasmi kellene, ami a magyar táplálkozásra van kitalálva.
Egy jó dietetikus talán tud segíteni, a minap a honfoglaló nevű internetes játékkal ütöttem agyon az időmet… és ott beszélgettem egy hölggyel, akinek a lánya dietetikus. Küldött egy cikket, sőt azt ígérte, hogy ha kérem, akkor akár étrendet is össze tudna állítani.
A cikket feltöltöm és esetleg kérek tőle egy mintaétrendet.
Alapvetően a gondolkodásmódnak kell megváltoznia, el kell tudni fogadni az új helyzetet, nem azt mondom, hogy törődjön bele, és adja fel! Isten ments dehogy! De tudod a gyomra már nem fog kinőni… gyomor nélkül viszont lehet élni! A rák ellen meg küzdjön! Nem szabad feladni! Akarni kell, és ha meg nem sikerül, akkor sincs semmi baj, csak előbb jön az, aminek minden ember életében egyszer el kell jönni, ha már egyszer megszületett. És volt egy kezdet, akkor kell lennie végének is, az persze nem mindegy hogyan, de hiszem, hogy ez az egyénen múlik!
Memento mori

eva83 2009.12.08. 21:10:50

Kedves Gábor!

Most már kicsit többet olvasgattam ezt a blogot és egyre hasznosabbnak találom. Természetesen minden ember más, de tényleg úgy tűnik, csak azok tudnak hasznos tanáccsal szolgálni, akik ebben a cipőben járnak. Az orvosok nem az embertlátják, csak a feladatot (sajnos). Persze tisztelet a kivételnek. A hozzászólásokból már gyűjtöttem sok hasznos információt, legalább tudjuk, mit kell megkérdezni. Én is nagyon hiszem, hogy csak akarni kell, és a dolgok jó irányba mennek. Ilyenkor tényleg sok múlik a családtagokon is.
A német könyvhöz ígértek segítséget (németül tudó barátok). Most minden megoldás érdekel :) Persze, ha Ti is tudtok konkrét receptekkel szolgálni (a csicsókásat ki fogjuk próbálni), az nagyon hasznos. Most még csak tapogatódzunk ezen a téren.
A Többi Hozzászolónak is köszönöm a hasznos tanácsokat.
Ha Anyu picit jobban lesz már, megmutatom neki ezt a fórumot...

Még egy kérdés: Anyunak azt mondták, a tejet, az édességet, a cukros dolgokat felejtse el. Ti ezt mennyire tartjátok? Mennyire kényszerít a szervezet?

Szép estét és még egyszer köszönöm!

Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.12.08. 21:31:25

Hali.
Korábban is csak ritkán ittam tejet, a gázképződés miatt :-), így-hát nem is nagyon hiányzik, de a kávémba mindig teszek egy keveset :-) Tejtermékből inkább a sajtot, főleg kecskesajtot, mert azt szeretem.
Édesség? hmmm tudod hogyan hívták korábban a cukorbetegséget? "Mézédes húgyáradat" azon egyszerű oknál fogva, mert gyakrabban kellett az embernek vizelnie, és hát a vizelete édes volt... ugye milyen érdekes megfigyelés?
Hogy a kérdésedre is válaszoljak: töredelmesen be kell valljam én szoktam csokit enni, szóval nem tartóztatom magam a jótól, de túlzásokba sem esem! Remélem anyukád hamarosan jobban lesz!
Szia Gábor

konzilium 2009.12.08. 22:21:32

üdv!
..pontosan így voltam az első kemo után, olyan lett a vérképem, hogy be kellett avatkozni egy kis mesterséges infúziós táplálással, és még véradással is.., szinte semmit nem bírtam enni..
..a családom egy kicsit "rámszállt" és "erőszakoskodott" főleg a fehérje pótlással.. /tejet én sem bírtam, de tejfölös , sajtos, tojásos ételeket igen -pld. burgonya tejföllel kikeverve, vagy ömlesztett sajtok, tojás leves /ez volt a kedvencem/ lényeg, hogy tápértéke sok legyen..
.. ami még jó volt, nagyon sok narancs és grapefruit leve kifacsarva, sőt olykor kikanalazva, szinte volt olyan nap, hogy csak ezt ment le..
..édesség módjával, de azért kell valamilyen formában..
..és ami talán nem helyes, kb. félévvel a műtét után, szezon időszakban én ettem főtt-kukoricát is.. a nagyon zsenge formáját, kimondottan jól esett, nem volt tőle semmi bajom..
..ma már szinte mindent bírok, persze, módjával, és kb. 10 kg-ot híztam vissza.. lassan vigyáznom kell ..
..pedig imádom a sütőtököt, most ennek a szezonja van..
..ami még tapasztalat, hogy ha nem figyelek oda a megfelelő szénhidrát, illetve kalória mennyiségre, hamar gyengébb leszek, mint a betegségem előtt.. valószínű a tartalékolás más lett.. ennyit szerettem volna hozzászólni.. üdv. mindenkinek Ildikó

eva83 2009.12.10. 09:50:50

Kedves Ildikó és Gábor!

Nagyon jó, hogy van kikkel megosztani a tapasztalatokat, illetve egyelőre csak begyűjteni Tőletek. Remélem, később, majd én is tudok ilyen hasznos dolgokat írni.
Anyukámat mi is (a család) próbáljuk etetni, de persze ő érzi, mit és mennyit bír. Szerintem most kicsit meg is ijedt a kemo hatásaitól, különösen, hogy 1 hét után sem maradt meg benne semmi (még a gyógyszerek sem). Ő pl. a Xelodát (ha jól írom) be sem tudta szedni.
Természetesen tudom, hogy ehhez rettentő nagy erőre és türelemre van szükség, ami azért meg is van benne, csak az ember néha úgy érzi, az orvosok is csak tapogatóznak.
Én azért hiszek benne, hogy kellő utánajárással és kitartással minden rendbe jön, és lassacskán az élet visszatér a normális kerékvágásba. Tudom, "kívülállóként" könnyebb bölcsnek lenni, de remélem, tudok elég erőt adni.
Nem tudom, szabad-e ide linket bemásolni, de nekem nagyon tetszik ez az ötlet...a 2-es villamost karácsonyi ruhába öltöztették: indafoto.blog.hu/2009/12/07/fokuszban_unnepi_kivilagitas_a_kettes_villamoson
Ha nem szabad bemásolni (kérlek, írjátok meg, legközelebb nem fogom).

Üdv Mindenkinek,
Évi

t.evi 2009.12.13. 15:16:18

Kedves Gábor és Többiek, akik itt vagytok!

Egy kétségbeesett 34 éves háromgyermekes anya vagyok. Van egy daganat a gyomrom falán kívül a nagygörbületnél, közel a szívcsúcshoz és egy nagy érhez. Két szövettani vizsgálat is felveti (GIST - az emésztőrendszer rosszindulatú daganata) lehetőségét, de nem 100%. Az MR rosszindulatúnak írja le, valamint ír három elváltozást a májamban (ebből kettőt jóindulatúnak ítél meg, egynél felveti a secunder folyamat lehetőségét). Az ÁEK-ben (régen MÁV kórház) fog műteni dr. Lestár Béla osztályvezető főorvos a jövő héten (csütörtökön vagy pénteken). A sebész felvilágosított, hogy nagy műtétre készüljek és fel kell készülnöm akár a gyomrom teljes eltávolítására is.
Istenem, mit csináljak? Teljesen kétségbe vagyok esve. Kérlek Benneteket segítsetek!
A gastroenterológusom szerint a további vizsgálgatása a daganatnak nem hoz közelebbi eredményt. Nagyon rossz helyen van és közel egy órán át tartott, mire endoscopos uh-val megszúrták.
A tumormarkereim negatívak, a vérképem jó, viszont július óta 24 kg-ot fogytam.
Beleegyezzek a műtétbe?
Örülök, hogy Rátok találtam, lassan megőrülök (csütörtökön tudtam meg a fent már említett hírt).

Nagyon várom válaszotokat: T. Évi

konzilium 2009.12.14. 00:04:51

Évike!

..ajaj, szegénykém.. mit is szólhatnánk mi ehhez? ha mégis a műtét mellett döntesz, bízakodni kell, hogy sikerül és kibirod.. ha javasolják az orvosok, akkor azt jobb elfogadni és megbízni bennük..,
..nekem nem voltak nagyon rossz élményeim a műtét utáni napokban, sem fájdalomban, sem rosszullétben..
pedig 8 órás műtétem volt,
.. nem akarlak itt elijesztgetni, hogy mivel járt.. mindenütt csővek, szondák, de minden kibírható és akkor természetes..
.. egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy szövődmény, vagy más nagyobb bajom lehessen..
.. szépen rendbejöttem és a 10-ik nap már itthon voltam /ez volt 24-én karácsony este../ ráadásul aznap már ehettem is módjával..
..csak arra gondolj, hogy kibírod, megúszod. de ezt az utat végig kell járnod, viszont soha ne add fel..
..nem lesz könnyű, de látod vagyunk páran akik hasonló helyzetben voltak.. és fiatal vagy, erős még a szervezeted..
..kívánom, hogy minden sikerüljön és mielőbb a tapasztalataidról írjál itt Te is.. üdvözlettel Ildikó

t.evi 2009.12.14. 07:30:26

Drága Ildikó!

Köszönöm, hogy válaszoltál.

Tudod azt kérdezem magamtól, miért nem tudok higgadtan gondolkodni erről az egészről? Mintha "csak" egy kívülálló lennék. Nem tudok imádkozni, nem tudom az agykontrollon elsajátított technikákat alkalmazni, csak egy hatalmas görcs és kétségbeesés vagyok csütörtök óta. Ha már nem látnak a gyermekeim sírok. Siratom magam... Félek, hogy meghalok műtét közben vagy után, félek, hogy nem bírom majd a fájdalmat és csak félek, félek, félek...

Eddig minden orvos ismerősöm azt tanácsolta, hogy bele kell egyeznem a műtétbe, mert ha jóindulatú is a daganat a gyomromnál, semmi keresnivalója nincs ott (főleg nem a szívem közelében).

Tegnap este összeomlottam és azt mondtam: Istenem, a kezedbe adom az életemet (pedig tudom jól, hogy az engedélyem nélkül is az Ő kezében vagyok), tégy velem legjobb belátásod szerint. Ekkor megnyugodtam egy kicsit. De ma reggel minden kezdődik elölről.

Én még annyira "szűz" vagyok ezen a területen, iszom a szavaitokat, hol bizakodva, hol kétségbeesve (Istenem, hogyan fogom én ezt kibírni?).

Minden jót kívánok Számotokra: T. Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.12.14. 09:42:18

@t.evi: Drága Év!
NO PARA! Túl kell élni! Sikerülni fog! Mi is veled vagyunk! Tudod, ha a dokik azt mondják, műteni kell, akkor fogadd el… fiatal vagy még, a szervezeted sokat kibír, csak arra vigyázz, hogy a lelked is bírja! Van olyan, ami a műtőasztalon dől el! Rajtam 6órát barkácsoltak, és a műthetőség határán volt a dolog… Nekem azt mondta a sebész (mikor a CT eredménye alapján azt találtam mondani, hogy valószínűleg az egész gyomromat ki fogják venni), hogy azt egy radiológus nem tudhatja, majd ő eldönti, amikor látja, persze tudta ő is, hogy valószínűleg totál gyomor lesz, hiszen a műtét előtti napon, a műtőslegény. Aki leborotválta a hasamat, már azt kérdezte, hogy „maga a totálgyomros?”
Nyugodj meg! Bízz Istenben! Egy ima sokat segít! Imádkozom érted én is! ÉRTED!? Bármilyen kérdésed, félelmed van, oszd meg velünk! Segítünk, ahogy tudunk, sajnos van benne tapasztalatuk, így teljesen átérezzük, hogy min mész keresztül!
üdv Gábor

t.evi 2009.12.14. 11:58:49

@adenocarcinoma: Drága Gábor!

Az előbb írtam egy hosszúra sikeredett levelet de nem látom megjelenni, nem tudom mi lehet a baj. Hozzá kell tegyem "digitális analfabéta" vagyok ;-)!

Szóval, meg szeretném köszönni, hogy válaszoltál és ha a drága jó férjem este megmutatja, hogy hogyan kell msn-ezni, akkor keresni foglak!

Szeretnék bemutatkozni: Évi vagyok egy Nyíregyháza melletti kisvárosból. Dolgozom (jelenleg betegállományban vagyok), gyermeket nevelek (egy fiút és két leánykát), főiskolára járok és jelenleg nagyon el vagyok keseredve.

Ez év július 23-án közölték velem a nyíregyházi kórházban, hogy tele van a testem térfoglaló elváltozásokkal és talán még májáttétem is van. Este (mikorra már majdnem az eszméletvesztésig sírtam magam) pedig kaptam egy sms-t, így szólt: gratulálunk, Ön felvételt nyert a Nyíregyházai Főiskolára, állami finanszírozással! Hát nem röhejes!? Azonnal beszélnem kellett a jó Istennel, hogy akkor most mit is akar valójában? Meg fogok halni vagy diplomás nő lesz belőlem egyszer?

Aznap este én nagyon őszinte ember voltam: ordítottam, toporzékoltam...

Hosszú folyamat következett, csak felsorolom: öt gyomortükrözés, egy vastagbéltükrözés, egy CT, kettő MR. Mintavétel a daganatból egyszer (szájon át endoscopos uh-val), majd mivel nem volt egyértelmű az eredmény még egy próbálkozás, sikertelenül.
Eredmény:
- kb. 20 db. borsó nagyságú polip a gyomromban (szövettan: jóindulatúak)
- 3x4 cm-es daganat a gyomor nagygörbületénél (szövettan: két különböző helyen is vizsgálták, mind kétszer felveti a GIST (az emésztőrendszer rosszindulatú daganata) lehetőségét, műtéti elvtávolítást javasolnak, az MR is kórosnak ítéli meg
- három daganat a májamban egy 4 cm-es és kettő 2 cm-es (kettőt jóindulatúnak ítél meg az MR, egynél felveti az áttét lehetőségét)
- július óta 24 kg-ot fogytam
- vérképem jó
- tumormarkerek negatívak

Hát ez lett volna a leltár.

Csütörtökön mikor hazaengedtek a kórházból, hogy még egy kis időt töltsek a családommal, az első dolgom az volt, hogy beírtam a keresőbe, hogy: gyomor nélkül. Így találtam ide, talán a jó Isten küldött Hozzátok, hogy erőt meríthessek belőletek.

Nagyon-nagyon félek...

Kérlek, Gábor, írd meg nekem, hogy mit vigyek magammal, mire lesz szükségem és mire készüljek fel. Mi az ami jó lett volna, hogyha tudod előre...

Köszönöm hogy Rád/Rátok találtam.

Üdvözlettel: T. Évi

eva83 2009.12.14. 13:27:31

Kedves Mindenki!

Először is Évinek szeretném írni, hogy nekem az Édesanyám esett át kb. 2 hónapja teljes gyomoreltávolításon. Számomra csoda volt mennyire nyugodtan fogadta, hogy műteni fogják. A műtét előtti este bementem hozzá a kórházba, és még Ő adott nekem erőt, mert mosolyogva mondta, hogy minden rendben lesz. Aztán a műtét után is nagyon tartotta magát, minden nap mosolyogva fogadott. Az orvos azt mondta, a gyógyulni akarását tanítani kellene. Szóval én csak így "kívülállóként" azt láttam, nagyon sokat számít, ha valaki hisz a gyógyulásában. Sok erőt kívánok!

Lenne egy kérdésem is, ismét az étkezéssel kapcsolatban. Tésztát (pl. pennét), zselés dolgokat, illetve kocsonyát mennyire lehet enni? Lehet, hogy ezek nagyon buta kérdések, de erről sehol nem találtam információt. Amúgy megérkezett a német könyv, amit Gábor ajánlott, és elég használhatónak tűnik. Úgy néz ki, lesz, aki segédkezzen a megértésében. Ha lesz benne hasznos információ, szívesen megosztom majd Veletek.

Üdv,
Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.12.14. 19:51:57

@t.evi: Üdv Évi
Ismételten csak azt mondom: NYUGI! Az, hogy félsz, az természetes, ez mindenkivel így van! Végül is nem mindennapos dolog történik Veled!

Hogy mit vigyél magaddal? Hát… amit semmiképp ne hagyj otthon az egy jó nagy adag élni akarás! Az a legfontosabb! A többi mind mellékes! Rengeteg dolgod van még az életben, és a tudat, hogy bármi történjék is, Isten veled van, megnyugtat!

Jut eszembe… Haskötőd van? Ez egy gumírozott tépőzárral ellátott kötés, amit az embernek méretre készítenek, ebből érdemes a drágábbat venni. Olyant, ami többsávos! Árban nem nagy a különbség a háromsávos pl. csak pár ezerrel drágább, mert azt nem támogatja a TB. Na de a különbség érezhető! Az egysávoson egy egybefüggő tépőzár van, a többsávoson, pedig több külön tépőzár így ezt jobban be tudod/tudják majd állítani műtét után a hasadhoz. Amire azért van szükség, hogy összetartsa a hasad, hiszen az izomzatot is átvágják… A haskötőt műtét után még legalább egy hónapig hord! Bár már ott tartanál ugye? Ugye, hogy ugye! De NYUGI! Ne türelmetlenkedj, mindent a maga idejében!

Mit vigyél még? Hát, ha van három gyereked, akkor tudod, hogy mit kell a kórházba vinni. Fürdőszivaccsal könnyebb tisztálkodni… a nővérek is azt használnak. A műtőbe meztelen visznek, az intenzíven meg adnak kórházi pizsit, de az osztályon már megint a magadét kell használnod, legalábbis itt Fehérváron így volt… Praktikus, ha elől gombos bő ujjú, mert mindenhonnan csövek fognak kilógni belőled.
Hogy honnan és mifélék, hát én egy életre megtanultam, hogy „nem minden kanül branül, de minden branül kanül…” a kanül a testbe vezetett csövet jelent a branül meg csak azt, ami a vénában van :-)
A műtét előtti napon már belém tettek egy eda-kanült, ami a gerinccsigolyák közé vezettek be, nem fájt,csak kellemetlen volt. Ezzel biztosították a fájdalomcsillapítást, Meg ha már a műtőbe voltam, akkor a centrál vénát is berakták… a karomban meg már ott volt a branül, ez ugye eddig három, aztán műtét után még további csövek lógtak belőlem, az orromban lévő volt a legkellemetlenebb... de ezektől szépen folyamatosan megszabadítanak. Napról napra szebb lesz az élet… gyomortalan.forumx.hu/viewtopic.php?t=8&mforum=gyomortalan
A műtét után nem szabad sem enned, sem innod, ezt jó, ha tudod, mert nekem pl. az egyik szöszke nővérke hozott ebédet, ekkor már fel tudtam kelni… ha akkor azt megeszem… nem is tudom mi lett volna…
Addig ne egyél,és ne igyál, amíg erre engedélyt nem kapsz, no nem a nővérkétől, hanem a dokiktól, kiszáradni, éhen halni nem fogsz, erről gondoskodnak kapsz kaját vénásan… az első amit engedélyeztek az egy pohár tea volt… másnap három pohár, aztán meg korlátlan ital fogyasztás. De ez is a jövő zenéje…

Amikor már feltudtam ülni megkértem, a feleségemet,hogy hozza be a gépemet, ezért tudtam ezt a blogot már a kórházból is írni…

Szorítok Neked, és imádkozom érted, mikor? Hánykor lesz a nagy nap?

t.evi 2009.12.14. 20:27:10

@adenocarcinoma: Jó estét Gábor!

A műtét e hét végén lesz. 18., 19., vagy 20.-a még nem tudták pontosan megmondani. Telefonálni fognak és akkor irány Budapest!
Holnap beutazok Nyíregyházára és veszek haskötőt (ha méretre készítik, akkor mikorra lesz kész?).
Az orrodba lévő cső mit szolgált és meddig volt bent?
Most estére már jobban lettem egy kicsit, amit Neked/Nektek köszönhetek. Van itthon a dolgozósarokban egy vágytabló (a vágyainkat képeken tűztük fel rá a férjemmel), egy egészséges nő van rajta, őt nézegetem.
Mikor tolnak be a műtőbe, mire gondol olyankor az ember? Mielőtt elalszom mi legyen vajon az utolsó gondolatom? Tudom vajon irányítani, hogy ne negatív töltésű legyen?
Nagy hülyeségeket kérdezek ugye?

Mielőtt indulok Budapestre megírom a műtét pontos időpontját és ha túl vagyok rajta a Drágám megírja Nektek, hogy hogyan sikerült.

Vigyázzatok Magatokra, köszönöm a türelmeteket. Szeretettel ölelek Mindnyájatokat: T. Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.12.14. 20:31:46

@eva83: Kedves Éva, olyan, hogy buta kérdés nincsen! Az marad buta, aki nem kérdez! De megint csak a saját tapasztalatomról tudok beszélni, nekem semmi bajom a kocsonyával, szeretem. Tészta? Amikor a kórházból hazajöttem tojásos-nokedli volt az első kaja amit ettem. Semmi bajom sem lett tőle. A zsíros kaják viszont egyáltalán nem mennek, illetve nagyon is gyorsan mennek át az emberen. Rostosat egyen anyukád, az az igazi! Zöldséget meg sok sok gyümölcsöt, az első időben minden turmixolva ettem... mint egy gyerek. Aztán egy idő után rájöttem, vannak nekem fogaim is! Csak mindent jól meg kell rágni, most már így fél év után elmondhatom, nincs olyan kaja, amit ne tudnék megenni vagy, hogy túl nagy gondot okozna, a kalóriákat sem számolom... Tegnap pl. a tesóméknál szarvashúsból készült szalámit ettem. Persze azért a biztonság kedvéért vettem be KREON -t. Ez egy olyan a gyógyszertárban recept nélkül kapható kapszula, amiben az a sertéshasnyálmirigyből kivont por van, ami a táplálék emésztéséhez szükséges természetes enzimek- lipáz, amiláz és proteáz - keverékét tartalmazza. Hú ezt a kacifántos körmondatot aztán szépen összeszedtem... azért ugye érthető maradt? Érdekes, hogy ezt sem a magyar orvosok javasolták, hanem a német fórumon kaptam tanácsként. Rákérdeztem, a körzeti orvosomnál... mert receptre azért olcsóbb! Most már mindig van nálam. Na látod? Látod, hogy buta kérdés nincsen... legfeljebb buta válasz! De az értelmes ember szelektál, és rájön mi a jó...

eva83 2009.12.15. 09:45:14

@adenocarcinoma: Köszönöm a választ (Ildikónak is), akkor kocsonyával és tésztával is próbálkozni fogunk. A kreont ismerem, de az nem kapszula? Azt hogyan tudod bevenni, hiszen a többi gyógyszert lehet törni, porítani, de az ilyen kapszulák nehezebb falatnak tűnnek.
Én abszolút laikus vagyok, de hallottam róla, hogy tükrözést már altatással is csinálnak. Lehet, hogy megéri (gondolom, ez már nem ingyen van), hiszen így elkerülhető a kellemetlenség... Szerintem kérdezzetek utána.

Szép napot Nektek!

Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.12.15. 10:08:58

@eva83: szia tökéletesen igazad van, ez egy kapszula... nekem nincs gondom vele. Kaja közben szépen lenyelem, oszt jól van! Persze vigyázok arra, hogy ne rágjam össze, a benne lévő granulátumot, mert az nem jó ha a szájban kezd oldódni.
Olvastam olyan emberkéről is, aki kapszulát nem tudja lenyelni, ezért széttekeri, és a benne lévő apró szemcséket kávéskanálra téve két falat közt veszi be... a lényeg, hogy KAJA KÖZBEN kerüljön az "új gyomor"-ba és ne a KREON legyen az utolsó falat :-)
Sokat segít az úgynevezett zsíros széklet megoldásában. Nekünk gyomor-nélkülieknek ugyanis a zsír a legnagyobb ellenségünk, tapasztalatból beszélek, minél zsírosabb kaját tömök magamba annál jobban fogyok, és az emésztésem, és a székletem is megváltozik.
Igen az a helyes megoldás, ha próbálkoztok, a tapasztalat többet ér mint az úgy hallottam... van ami ez egyik szervezetnek jó míg a másiknak nem...

Bézsé 2009.12.15. 11:36:33

Kedves Gábor és mindenki!

Egy hónapja minden nap ellátogatok ide. Gyűjtöttem az erőt, hogy én is tudjak írni.Köszönöm, hogy amit itt olvashatok az átsegített ezen a rémálmon.

A történet nem rólam szól, hanem a férjemről. Vérszegénységet állapítottak meg nála. Elkezdődtek a kivizsgálások, hogy mi az oka. (leggyakrabban gyomorvérzés) Okt 30.-án töltötte a 66. születésnapját, és aznap mentünk vissza leleteinkkel az orvoshoz, aki közölte velünk: rosszindulatú gyomorrák, az elhelyezkedés és nagysága miatt teljes gyomoreltávolítást javaslom!!!!!! Hát ez volt a mi szülinapi ajándékunk.
Innen aztán felgyorsult minden. November 10-én megtörtént a beavatkozás. Fantasztikus férjem van. Magas a fájdalomküszöbe és óriási önuralma van.Tűrt, nem panaszkodott, sétált, tisztálkodott, tornázott már a 2. napon. Na de lekileg… Hát az a nehezebb. Jó kórházba, jó sebészhez kerültünk és remélem jó az onkológusunk is.
Szinte minden eszünk, a mennyiség is rendben(gyerekadag 7*) Persze a tiltott dolgokat kerüljük (füstölt, zsíros) De a legnagyobb bánata, hogy fogy. Normál testsúlyú volt és abból már lement 10 kg. Az onkológus javasolt ízesített tápszert, ami nem hajt. Szerintem nagyon finomak, de a férjem undorodik tőle.
Hogy lehetne megállítani a fogyást? Kapunk B12-t, szedünk egyfajta táplálék-kiegészítőt amiben hiszek és egy bizonyos vizet is iszunk.

Január 4.-én kezdjük a kemót 5 nap- 4 hét szünet, aztán sugár, szünet, kemó stb. Hát erről szeretnék én többet tudni tőletek. Mire számíthatok.
Én igyekszem mindenben támogatni, mindent megtenni, de kezdek elfáradni.
Bármiről szívesen írok részletesen bárkinek, ha ezzel segíteni tudok!

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.12.15. 13:43:51

@Bézsé: COD teát iszom, és bérescseppet c vitamint szedek, ja és persze havonta a B12 injekció.
A műtét előtt 95 kg voltam, lementem 70-re, (ez ugye 25 kg mínusz, sovány lett ez a manusz...) de most már, hogy vége a kemoterápiának felszedtem 3 kilót...
Hízni nem könnyű, kerüljétek a zsíros ételeket,sok sok zöldség répa karalábé csicsóka nyersen(!) Tudom hülyén hangzik, de ha mi gyomor nélküliek zsírosat eszünk akkor jobban fogyunk!
A családom teljesen átállt, most már csak olívaolajjal sütünk-főzünk.
Amit még szeretek az a búzacsíra, nagyobb áruházakban lehet kapni, a salátás pultnál különböző csírákat (próbáljátok ki melyik ízlik neki.)
Milyen a széklete?
Szed valamilyen enzimet? (Próbáljátok ki a KREON -t.)
Beszéltetek gasztroenterológussal? (Az onkológusnak nem ez a szakmája, olyan ez mint amikor a festőt a vakolásról kérdezik...)

t.evi 2009.12.16. 10:30:18

@adenocarcinoma: Szia Gábor és Mindenki más aki idelátogat!

Tegnap megvettem a haskötőt, ott helyben a gyógyászati segédeszköz boltban megcsinálták nekem méretre, olyat amilyet ajánlottál (három sávosat, vagy az az autópálya?).

Becsomagoltam mindent (szivacsot is ;-)) és várom, hogy hívjanak. Most már el tudom képzelni, hogy mit élhetnek át a szervátültetésre várók. Még a WC-re is viszem magammal a telefont, nehogy ne halljam, ha hívnak. A professzor azt mondta, hogyha nem lesz helyem karácsonyig a sebészeten, akkor már csak januárban fog megoperálni, mert a két ünnep között csak az életmentő műtéteket végzik el. Én már szeretnék túl lenni rajta.

Egyébként tegnap reggel óta valamilyen hihetetlen nyugalom szállt meg. Nem tudom, hogy honnan áramlik belém de nagyon jó és szépen csendben végzem közben a házi teendőimet és készülök a vizsgáimra.

Én is szedek Béres cseppet + C vitamint, valamint a nagy izgalmak idején hallottam az aranykolloidról, azt hiszem segített (megnyugtat, segít a depresszió legyőzésében). A COD teát, honnan lehet megrendelni?

Üdv.: T. Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.12.23. 01:05:15

@t.evi: Szia Évi!
Sokat gondoltam Rád a hétvégén, remélem már túl vagy rajta, és minden rendben van.
üdv: Gábor

t.evi 2009.12.23. 16:43:27

@adenocarcinoma:
Szia Gábor!
Sajnos (vagy szerencsére) még nem vagyok túl rajta. Nem telefonáltak, tehát marad a január első hete. Jó, mert így mégiscsak együtt ünnepelhetek a szeretteimmel. Rossz, mert még két hétig agyalhatok (és azt én nagyon tudok). Sokat jártam itt "nálad" az elmúlt napokban. Mindent elolvastam ami veled történt az idén. Olyasmi érzés, mint a Végtelen történet, belecsöppentem egy történetbe - az életedbe -, átéltem a félelmeidet, fájdalmaidat. Közben pedig küzdök a saját érzéseimmel. Volt mikor sírtam, volt mikor nevettem (jó hogy van humorod). Jó hogy Rád találtam és a Többiekre! Már nem félek annyira, hisz nem vagyok egyedül...

Üdv: Évi

t.evi 2010.01.01. 06:19:51

Drága Gábor!

Egy nagyon boldog új évet szeretnék kívánni Neked!!!

Telefonáltak: hétfőn (04-én) 10:00-re várnak a sebészeti osztályra. Gondolom kedden vagy szerdán műtenek.

Mondjatok egy imát értem! Ígérem nagyon bátor leszek!

Üdv: Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.01.02. 19:46:18

@t.evi:
Szia Évi!
Neked is B.U.É.K. Hát nem mondom jól kezded az évet...
Szorítok Neked! Most is csak azt tudom mondani, mint amit eddig is mondtam: Nyugi... A műtét az csak a kezdet!
Valószínű kedden fognak vágni... Imádkozom érted! Bízz Istenben. Akkor nem történhet semmi baj, gondolj arra, hogy a műtét az csak a kezdet. Elindulsz egy úton, aminek a végén ott a gyógyulás... csak hát sok az útelágazás...
Szeretettel gondolok Rád... talán ez is segít valamit.

t.evi 2010.01.08. 08:38:52

@adenocarcinoma:

Szia Gábor!
Évi még nem tud írni Neked, engem, a férjét kért meg rá, hogy adjak hírt róla. 4-én hétfőn felvették a sebészetre (MÁV kórházba), kedden reggel 8-kor már vitték is a műtőbe. A sebészt fél 11-kor csíptem el a műtő előtt, amikor kilépett... Azt mondta, hogy az Évi gyomrán nem talált semmi elváltozást, a májáról volt valami nyélen lógó 4 cm átmérőjű daganat, azt sikerült neki jól kimetszeni, és azt küldi szövettanra. Amikor kérdeztem, hogy miért látott az MR gyomordaganatot, azt mondta, hogy teljesen hozzá volt nyomódva a gyomorfalhoz, ezért nem látszott a felvételen, hogy honnan is nőtt ki. Épp most beszéltem Évivel telefonon, már csak a sebben van egy cső, a többit eltávolították, de ma márt ettől is megszabadítják. Valószínűleg a jövő hét elején haza is engedik. Varratszedésre nem kell neki ugyan oda visszamenni, mivel az út oda-vissza kb. 500 km lenne, majd ha meg lesz a szövettan eredménye, akkor kell mennünk kontrollra. Már tegnap előtt tornáztatták, felültették, tegnap sétálgatott a folyosón.
Gábor, nagyon köszönöm a biztatást, a támaszt, amit Évinek nyújtottál.
Kívánok Neked és minden ide látogatónak jó erőt, egészséget, és kitartást. Bízzatok önmagatokban és Istenben. Az akadályok azért kerülnek elénk, hogy legyőzzük őket...

Üdv. T. Zoli

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.01.08. 12:37:42

@t.evi:kedves Zoli. Örülök is annak amit írtál meg nem is, egyfelől jó hogy túl van a dolgon, és hogy hírt kaptunk felőle, másfelől meg nem értem mi ez az egész?
Hát nem volt gyomortükrözésen? Egy belső gyomordaganatról lehet úgy mintát venni... most sokminden függ a biopszia eredményétől. Továbbra is imádkozom érte, és remélem minél előbb felépül.
üdv Gábor

SsE 2010.01.21. 14:32:42

@t.evi:
Sziasztok!
Növéremet 2009 május 28-án mütötték.Teljes gyomor eltávolitás,pár nyirokcsomót is kivettek.Ő elég gyorsan felépült 3-hét múlva már jöttünk mentünk vele.Az étkezés az elején kicsit döcögve ment,de mára minden rendben.6-kemot irtak ki,de csak négyet kapot az utolsó kettöt lemondta.Úgy gondolta,hogy neki nem kell több.Vargha gyógymodba járunk masszirozásra,búzafülét iszik minden reggel,délután árpafülé és a gyógyitó gombákat szedi.Megfejtettük miért is alakult ki ez a daganat,lelki okokat feltártuk.Szerintem ezek ami nagyon sokat segítettek.Pozitív gondolkodás,ami nagyon fontos,és a sok sok szeretett amivel körül vettük.Ez igy egyben gyógyítota meg.Gondoltam leirom,hogy mi hogyan jöttünk ki ebböl az állapotból.Mindenkinek kitartást és egészséget kivánok,Erika

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.01.21. 20:27:48

@SsE:
Kedves Erika!
Örülök, hogy Ti már túl vagytok rajta, nekem sajnos nem megy ilyen könnyen... örülnék ha leírnád, hogyan telnek nővéred napjai, mit eszik iszik?

t.evi 2010.01.27. 08:51:57

@adenocarcinoma:

Drága Gábor!

Évi vagyok, emlékszel, aki karácsony előtt kétségbeesetten fordult Hozzád/Hozzátok.

Mint azt a férjem megírta, január 05-én megműtöttek. Azzal az érzéssel feküdtem fel a műtőasztalra, hogy jöjjön aminek jönnie kell, én rábízom magam a Jó Istenre. (Hozzá kell tennem a műtétet megelőző este már nem csak a gyomoreltávolítás jött szóba, hanem a mellkasbontás is, attól függően, hogy mit találnak odabent.)

Mikor felébredtem az altatásból, minden utamba kerülő embertől megkérdeztem, hogy megvan e a gyomrom (ezt utólag mesélte az altatóorvos) és nem akartam hinni a fülemnek, hogy igen, megvan. A férjem sírva várt a műtő előtt és a kórteremig kísért (csak erre emlékszem). Állítólag beszéltünk egymással, én nem emlékszem rá.
Mikor délután már magamhoz tértem teljesen, Zoltán elmesélte, hogy rögtön a műtét után beszélt a Tanár Úrral és Ő mindent elmagyarázott.

Szóval felnyitott és a gyomromon nem talált semmit, a daganat (4x4x2,5 cm) a máj bal lebenyére volt ránőve de be volt ékelődve a máj és a gyomor közé, ezért látszott úgy minden MR felvételen, mintha a gyomor falán lenne kívül.

Egy hete kiszedték a varratokat, és az orvos közölte a jó hírt, hogy a daganat jóindulatú volt. A fogyásom pedig (eddig 29 kg), azt mondja, hogy lelki eredetű.
Hogy is ne lehetne lelki eredetű, mikor 34 évesen 7 hónapot várok egy műtétre azzal a diagnózissal, hogy van egy rosszindulatú daganat a gyomrom falán kívül (amit megszúrni mintavétel céljából nem is igazán tudtak) és van három daganat a májamban amiből az egyik már felveti az áttét lehetőségét?! Egyébként a Tanár Úr a májamban semmit nem talált (ennyit a modern képalkotó eljárásokról). A-tól Z-ig mindent átvizsgált tapintással is "bennem" - akkora vágásom van, hogy azon egy kiselefánt is kifért volna - és nem talált más elváltozást.

Szóval vége lehetne ennek az egész rémálomnak és tudom, örülnöm kell, higgyétek el, nagyon boldogok vagyunk. De. Az elmúlt hét hónap olyan nagyon megviselte az idegeimet (halálfélelem, várakozás újabb és újabb eredményekre, műtenek - nem műtenek?), hogy pánikrohamok törnek rám. Minden előzmény nélkül felmegy a pulzusom, úgy érzem, hogy elájulok és halálfélelem kerít hatalmába. Most ez az új feladatom, hogy ezt leküzdjem és elhiggyem, hogy vége ennek a rémálomnak. Jelenleg Frontint szedek és jövő hónaptól járok egy pszichiáterhez is, hogy rendbe rakjuk a lelkemet.

Szóval az én történetem "Happy and", mégis sok kérdés marad az emberben. Szabad-e mindent elhinnünk egy radiológusnak, pár ultrahangra és két MR vizsgálatra alapozva szabad e már élve eltemetni magunkat stb., stb.?

Örülök, hogy megismertelek Benneteket, jó testi-lelki egészséget, kitartást kívánok Számotokra. Továbbra is el fogok ide látogatni és olvasni fogom az írásaidat Gábor!

Ildikó, Gábor! Köszönöm a biztatást és hogy megpróbáltatok erőt önteni belém. Szeretettel ölellek Benneteket: T. Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.01.27. 16:22:51

Szia Évi!
Nagyon örülök Neked, Veled.

Ez előbb azt hiszem véletlenül kimoderáltam egy kérdést, és nem tudom visszahozni, a B12-ről kérdezték a véleményemet. meg azt is írták, hogy az orvos azt mondta, hogy nem kell mert erősíti a rákos sejteket, ezt a marhaságot.
Na mindegy, ebből is látszik, hogy az orvosok is csak emberek. "Ha pár évvel kevesebbet tanulok, lehettem volna akár orvos is," ha valaki ezt nem hívatástudatból végzi, az inkább dolgozzon valami mást.
7 hónapig várni? Hát nem borzasztó? Nem is csodálom, hogy kikészültél. Bízz Istenben, Ő segít majd rendbe tenni a lelki dolgaidat is.

szeretettel gondolok Rád
gábor

SsE 2010.01.31. 12:07:42

Szia Gábor!
Az Én üzenetemet törölted véletlenül.Nekünk monda az orvos B12-re,hogy nem kell mert táplálja a rákos sejteket.Tehát a növérem ezt nem is kapja.Ez nem baj?
Növérem napjai változó igaz az ereje az rendben,az evés mikor milyen,van amikor egy cikk alma is megterheli,de ezek ritkán fordulnak elő.Mostanában a hasa és a gyomra környékén érez tompa fájdalmat.Ezt nem tudjuk mitől lehet.Most lesz 4-én hasi CT.Reméljük minden rendben lesz.Neked milyenek a napjaid,vannak e fájdalmaid és az evés az milyen?Pár mondatot ha irnál megköszönném.Erika

SsE 2010.02.04. 08:54:09

Sziasztok!
Egy hatékony gyógyulási módszer.
www.ujmedicina.hu
Orvostudomány a fejetetején áll c könyvet ajánlom mindenkinek.Az ujmedicina oldalán meglehet rendelni.
Erika

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.02.07. 18:58:47

@SsE:
Kedves Erika!
Alapból nem mondok véleményt olyan dologról amit nem ismerek.
Gondolom, a nővéreddel tapasztaljátok ennek a módszernek a hatékonyságát, és azért ajánlod...
Nem tehetek róla én már csak ilyen régimódi ember vagyok, ragaszkodom dolgokhoz, de kíváncsivá tettél: Mit mond pl. az általad ajánlott könyv a mi problémánkra?
Gondolom, megkérdeztél már egy "szakértőt" a B12 vitamin fontosságáról?
Gondolom, a "Szerv Atlasz" pontosan leírja a gyomor működését. (Már amennyit ismerünk, ismerhetünk belőle...) A tudomány változik, mozgásban van. Nem is olyan rég, még azt sem tudták mi is az a vitamin.
Gondolom, a lelki tényezők a szervezet működési egységére nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint a hagyományos medicinában. DE véleményem szerint (sajnos) ez a már kialakított gyomor nélküli állapotunkon nem fog változtatni, és a B12 vitamin sem fog tudni gyomor nélkül felszívódni.
üdv Gábor

SsE 2010.02.09. 18:57:28

Szia Gábor!

B12 vitaminnal kapcsolatban jövő héten megyünk orvoshoz.
Hiába olvastam el a könyvet, a növérem gyomrát már nem fogjuk tudni visszanöveszteni, de megakadályozhatjuk az áttétek kialakulását.
Még most tanulgatom az új medicinát, jövő hónapban szeretnék a tanfolyamon részt venni. Amit már tudok, hogy a konfliktusokat meg kell oldani. Mi megkerestük a növérem betegségének lelki okát. Írnék pár mondatot a gyomorrák lelki okairól.
Ha gyomorrákban szenvedek, akkor tudatosítani kell magamban, hogy mi az a "falat", ami nem akar lecsúszni, mi az az élethelyzet, amelyet nen bírok megemészteni! A helyzetet, amit nem bírok lenyelni, igen intenzív módon élem meg. "Iszonyatos, amit velem tettek, amit el kell viselnem!" Még csak nem is éreztem, hogy valami készül!Ez a mondat kifejezheti azt, amit jelenleg megélek. Fontos, hogy megvizsgáljam ennek a helyzetnek a miértjét, és azt, milyen tanulságokat kell levonnom, hogy "elüljön a vihar", és a rákbetegség megszűnjön. Csak nyertesen kerülhetek ki a "játszmából", ha hagyom, hogy a dühöm és a bosszúságom elmúljon, és ha azokat elfogadással és szeretettel és bocsánattal helyettesítem. Növérem ezeket mind megélte. Megbántották, becsapták, valóban nem tudott róla. Amikor kiderült, nem birta megemészteni. Ezeken a konfliktusokon dolgozunk, probáljuk megoldani. Nagyon nehéz dolog ez. Azt mondják, könnyebb a kézfejünket levágni, mint a lelki dolgainkat megoldani. De én hiszem, hogy ha sikerül megoldani a konfliktusokat, akkor a betegség is eltünik.

Erika

kisvikk 2010.02.19. 15:10:47

Sziasztok!!!

nálunk a nagypapámnak távolították el a gyomrát,minden ok volt utána 2 kemót kapott,aztán az eredményei negatívak lettek,hála Isten!!2009.nyarán volt a műtét!
a problémánk az,hogy most már egyre sűrűbben nyelési nehézségei vannak,van úgy,hogy fél napig még a vizet sem tudja lenyelni!visszavittük újra nyelési tesztre,meg ami kell,de ott is minden negatív lett!
a kérésem hozzátok,hogy ha valakinek volt már hasonló,vagy van ötletetek ezzel a dologgal kapcsolatban,kérlek segítsetek!!köszi szépen,és mindenkinek gyógyulást kívánok!Viki

konzilium 2010.02.19. 22:14:17

Kedves Viki!
..említettem egyik hozzászólásomban, hogy találkoztam valakivel akinek 12 éve volt gyomor kivét..
.. elmesélte, hogy kb. rá egy évre nyelési nehézségei voltak, ami egy nyelőcső szükület miatt alakult ki, ezért újra műtötték, beépítettek neki egy szondát, és azóta jól van vele..
..reméljük ez lesz az ok.. üdv. Ildikó

kisvikk 2010.02.20. 13:01:02

Kedves Ildikó!!
köszönöm a hozzászólást,remélem én is ,hogy vmi ilyesmi dolog lesz a háttérben,csak az újbóli nyelőcsővizsgálat is negatív lett,és mindent rendeben találtak!!
a sötétben tapogatózunk mi is és az orvosok is,mert ők semmi elváltozást nem látnak!!de próbálkozunk,majd meglátjuk!a másik gond,hogy nagyon sok a slejm,lerakódva mindenhol,és ezt sem tudjuk igazán megszüntetni,ha erre vkinek van vmi jól bevált ötlete,írja meg legyenszíves!!köszi
süti beállítások módosítása