A kórházban a varratok eltávolítása óta (juni 28) nem voltam. Akkor megkaptam a biopszia eredményét:
hát ez van/volt bennem...
Minta lokalizációja:
Egy blokkban eltávolított teljes gyomor, nagy- és kiscseplesszel, a környezetben lévő nyirokcsomokkal egy előrehaladott, a környezetéből alig kiemelhető malformatio miatt, maga a sebészeti eljárás is palliatívnak minősthető- onkologiai értelemben. + teljes resectios gyürü az anast. Vonalából.
Makroszkópos leírás:
I. 15*10*6 cm nagyságú gyomor. A nyálkahártya durván redőzött. A készítmény középső területén 2,5 cm átmérőjű, merev vaskos redőkkel határolt fekély látható. A daganat a nagygörbület irányában áttöri a gyomorfalat. Km.: 4 db.
II. a kiscseplesz csonkjában 2 db nyirokcsomót találtam. Km.: 2db
III. a nagycseplesz tapadásánál egy diónyi, és három darab babnyi, tömött, szürkésfehér göb volt. Km.: 4 db.
IV. műanyag varrattal eltávolított resectiós gyűrű. Km.: 8 db-ban az egész indul.
Mikroszkópos leírás
I. A gyomor daganatból származó kimetszésekben nyálkahártya helyén torz mirigyekből és pecsétgyűrűsejtekből álló proliferatio észlelhető, melynek széli részein hypertrophias redők mutatkoznak. A daganat áttöri a lamina muscularis mucosae-t, infiltrálja a muscularis réteget, és megjelenik a subserosában. A környező, ép nyálkahártyával borított területek alatt a muscularis propria rétegei közöttdaganatsejt kötegek jelentkeznek.
II. Az apró nyirokcsomok állományában metastázist nem találtam.
III. A feldolgozott nyirokcsomók mindegyikében az állomány nagy részét elfoglaló adenocarcinoma, illetve pecsétgyűrűsejtek tömege jelentkezik. A környező nyirokerek űrterében daganatsejt embolusok mutatkoznak. A periférias idegek hüvelyét tumorsejtkötegek infriltrálják.
IV. A nyálka részletek felszinét parakeratotikus, töbrétegű laphám borítja. A feldogozott részletekben tumoros infiltráció nem figyelhető meg.
Vélemény
I.Exucelralt adenocarcinoma pecsétgyűrűsejtes részletekkel, a gyomor izomfalának áttörésével. A tumor infiltrálja az ép nyálkahártyával fedett fal részleteket is.
II. Daganatments nyirokcsomók a kiscsepleszben.
III. Metastaticus nyirokcsomók a nagygörbületi oldalon (4/4). Lymphangiosios carcinomatosa. Perineuralis infiltració.
IV. Daganatmentes biztonsági határ.
Szerző: adenocarcinoma  2009.07.13. 12:43 6 komment

Címkék: kórszövettan

A bejegyzés trackback címe:

https://adenocarcinoma.blog.hu/api/trackback/id/tr771243339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zslog 2009.07.15. 14:06:37

Sokminden szerepel ebben a leletben. A sebész / onkológus hogyan "fordította" érthetőbbre a leletet?

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.07.15. 14:45:00

Kedves Zsuzsa, a válasz egyszerű: Sehogy se fordította egyik sem, ma hívta fel a feleségem a Tanár Úr, titkárnőjét, már visszajött a szabadságról… A jövő héten megyek hozzá. Az onkológusnál ma voltunk… ő sem mond semmit elég fura, hogy ennyire hülyének nézik az embert (lehet, miattam teszik ezt?)… Mindegy, úgy látszik hozzá kell szokni, hogy az ember nekik csak munkadarab… dolgoznak rajtam… ma vérvétel után azért megkérdeztem az onkológust, hogy mennyi kemot kapok. Szóval úgy néz ki, hogy még ötször hármat :-( , ez az év végéig kitart…

zslog 2009.07.16. 14:39:56

Az biztos, hogy az idén kitart. A betegségnek ebben - a szövettan által pontosan meghatározott - stádiumában ez az ezek szerint 6x3 kemo a szükséges, vagy elégséges? Más kezelés? Ajánlottak u.n. étrendkiegészítőt? Orsz.Onkol.Int. - Uzsoki - a HELY? Mikor kell PET-CT-re menni?

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2009.07.20. 18:47:13

Kedves Zsuzsa!
Fogalmam sincs mikor kell PET-CT-re menni. Semilyen étrendkiegészítőt nem ajánlottak, és egyáltalán nem mondanak semmit. (Amit nagyon utálok, de nem tudok ellene tenni...)
A feleségem rendelt COD teát, azt ittam naponta háromszor 250 ml-t. Most azt is szüneteltetem, mert azt mondta igyak búzafűlét:-)... Nekem tök mindegy... így legalább megvan a tudat, hogy teszünk valamit...
Nem az Uzsoki a hely, hanem az ÁEK... azt hiszem a megszünt MÁV és Honvéd kórház utóda.
Köszönöm, hogy érdeklődik.

zslog 2009.07.25. 14:42:32

Az ÁEK onkológiáról - illetve a főnökről jókat hallottam. Én sem tudom, mikor kell PET CT-re menni. Sztem azért kell, mert az képes kimutatni a betegség távoli jelenlétét is. Talán majd a kemo szériák után bizonyos idővel kell menni, hogy a kemo utáni állapotot megmutassa. ((A nyirokcsomókban ott volt az áttét)). A felvilágosítást ki kellene "verni" az onkológusból. Meg kell tudni mondania a betegség stádiumát, az ehhez tartozó szükséges kezelést és a kezelés után várható túlélési esélyeket. Sajnos ma kishazánkban nem "divat" a korrekt és tárgyilagos felvilágosítás. ((((én már szembesültem ennek a következményével: onkológián kezelt betegnél centralis vénát biztosítottam /subclaviát: ez ismerős/ és a beavatkozás végén reményemet fejeztem ki a betegnek, hogy a kezelés után haza fog tudni menni. Erre a beteg - aki egyebekben a főigazgató révén került a kórházunkba kezelésre - az általam elmondott mondatok alapján szembesült a betegségének a kórtörténetből egyértelműen kiolvasható igen súlyos stádiumáról. A beteg hozzátartozója megkereste az igazgatót hogy én embertelen voltam, hogy a realitásoknak megfelelően beszélgettem a beteggel. Kérdezem én miért voltam embertelen: 40 éves fiatal beteg esetén az őt kezelő orvosok szégyene és hibája, ha a beteg nincs tisztában a saját állapotával és a kezelési lehetőségekkel.)))) Az étrendkiegészítőket csak tájékozódásként kérdeztem: sok helyen - onkológián is javasolják a betegeknek de tudományos alapok nélkül. Persze ezek elég drágák. Talán a búzafűlé árban nem olyan húzós és legalább zöldségnek számít. Szóval addig kell kérdezősködni, amig talál olyan orvost, aki végigolvassa (ha addig nem találkoztak) a leleteket és megmondja: ebben a korban és betegségben a legideálisan esetben mik a kilátások. Valamint a legideálisabb esethez mi az odavezető út. Sztem a felvilágosítás eddigi rossz szokását a betegek tudják csak megváltoztatni a pontos tájékoztatás igényével. Ön lehet az úttörők egyike.

silesius 2009.11.25. 01:12:51

Az én tapasztalataim sem jók tájékoztatás terén. Kár is ecsetelnem.
Sajnos 'tudós' beteg vagyok. Orvosi egyetemen kutató vegyészként könnyebben férek hozzá, illetve tudom értelmezni a szakirodalmat. Így amit nem mondtak/mondanak el az orvosok azt igyekszem kifürkészni a magam módján. Legalább én tudom tájékoztatni a szeretteim, hogy mire számíthatunk. Nem felemelő...
De ha már itt tartunk. Eddig ötször történt meg: orvos ad beutalót a szükséges vizsgálatra; a lesújtó leletet (áttétet igazolnak) egy asszisztens vagy adminisztrátor adja át; én kérek időpontot az orvostól a lelet megbeszélésére; majd felhívom édesanyámat az újabb rossz hírrel; majd napokig várok az orvosi konzíliumra. :-(
süti beállítások módosítása