Gondoltam feltöltök két képet magamról...előlrőloldalról

Szerző: adenocarcinoma  2009.05.28. 09:23 36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://adenocarcinoma.blog.hu/api/trackback/id/tr671148345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hálás 2010.01.13. 09:03:01

Kedves Gábor!

Édesanyámnak tegnap volt a műtétje, teljes gyomor kivétel. Mikor szembesültünk a ténnyel a teljes kétségbeesés lett rajtunk úrrá, ekkor találkoztam a bloggoddal ami nagy megnyugvást jelentett. Nagyon sok hasznos tanácsot kapok tőled és ezúton szeretném megköszöni, hogy fáradtságot nem kímélve rendszeres tájékoztatást nyújtasz a betegség és a gyógyulás szakaszairól.

További jó egészséget kívánok

Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.01.13. 11:33:52

@Hálás:
Szia! Tudod, igyekszik az ember, jobb dolgom úgy sincs. Amikor elkezdtem, nem gondoltam volna, hogy ez másoknak is segíthet, magamon próbáltam segíteni azzal, hogy kiírom a bajomat, ezt tanácsolom Nektek is,írjatok mindenről, a tapasztalat nagy kincs!
Gábor

Hálás 2010.01.19. 11:33:09

Szia Gábor!

Most, ha nem haragszol gyakorlati tanácsért fordulok hozzád: Édesanyámnak a mai napon vették ki az orrszondát és azt mondták, hogy igyon nyugodtan másfél liter folyadékot, na de mit? erre senki nem válaszolt, dietetikus még eddig nem látogatta meg. A vízből, meg ha nem nagy a kényszer nem tud ennyit inni? Szerinted Eisteát vihetek neki, vagy valamilyen hígított turmixot, egyáltalán tejet lehet már? Ne haragudj, hogy ennyi kérdéssel bombázlak!

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.01.19. 14:41:37

@Hálás:
szia, nem haragszom, miért is haragudnék? Örülök, ha segíthetek. Úgye, hogy orszonda nélkül mennyivel szebb az élet? Nem kötelező a másfél liter, hanem annyit igyon amennyit kíván, (Ez már nem a CT vizsgálat ahol kötelező meginni kontrsztanyagot!) A folyadék sokminden lehet, nem az lényeg, hogy víz legyen. pl. én odáig vagyok a húslevesért, így a feleségem húslevest hozott be, ami fergetegesen jól esett, persze zsirtalanul, és szigorúan csak a levét! Ittam Eistee-t is azt is ment. A tejjel egyenlőre szerintem még vigyázzon, de he szeretei akkor akár azt is, persze kizárolag sovány tejet, és egyszerre csak picit, hogy meglássátok hogyan reagál a szervezete az új helyzetre, a turmix is mehet már egy-két nap múlva, de először mindent ki kell próbálni. Egy keveset max. egy decit majd egy-két óra múlva megint egyet. Mert ha nem bírja akkor mint a gyorsvonat átszalad a testen, és az nem túl kellemes.

Bézsé 2010.01.19. 16:23:04

Ha én is segíthetek valakinek...
Nekünk a laktózmentes tej bevált. Sajnos nem olcsó. Gyakran eszünk reggelire "aprigatóst" tudjátok kalács- kakaóba aprítva. Kb 2 héten próbáltuk ki.

Hálás 2010.01.22. 11:19:57

Sziasztok mindenkinek!

Kedves Erika és mindenki. Anyukámat ma viszem haza és nekem is nagyon sokat jelentene, ha kaphatnék további gyakorlati tippeket az otthoni ápolására a gyógyulása érdekében.Pl. amint elkezdett enni, vagyis kivették a szondát a sebe teljesen begyulladt.

SsE 2010.01.22. 14:58:34

Sziasztok!
A nővérem amikor kijött a korházból,húsleves,krumplipüré,sóska, ezeket ette,szinte mindennap ezt kivánta,de mindig kicsit pépeseket evett.Tejet egyáltalán nem bírta meginni.Attól ment a hasa és görcsölt,de egyébkéntsem tanácsos rákos betegeknek tejet inni.
Erika

Hálás 2010.01.27. 09:47:01

Sziasztok!

Elkezdtük az otthoni létünket anyukámmal. Végül is azt kell mondanom teljesen vegyesen táplálkozik, nem is jellemzően pépeset, de sajnos sokszor görcsöl a hasa és hasmenése van. A doki amit felírt ízesített tápital na attól van igazán hasmenése. Kicsit bajban vagyok, mert nem tudom mennyi az a kicsi adag amit ehet nem merek sokat odakészíteni neki, így viszont ha az egész napi összesített mennyiséget nézem az nagyon kevésnek tűnik, így nem fog megerősödni.Próbál kicsit a fotelben ücsörögni, de olyan érdekesen remegős lett, pedig soha nem remegett még a keze.Tegnap óta elkezdtem adni neki a tefadim teát, valakinek van tapasztalata ez ügyben? és a többiről avemár, culevit?

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.01.27. 15:39:59

@Hálás:
Hát igen, az otthoni lét, elég izgalmas az első egy két hét, az első zuhanyzás, és a többi kalsz dolog!
Táplálkozás: nutridrink volt az a vacak, amit először ittam tápszerként. www.velemeny.com/UploadFiles/0000084/fbd43b51-9130-47d1-8e7f-06992ee4b2f7.jpg
Hát mit ne mondjak? Pocsék volt. Na, nem az íze, azt el lehet viselni, hanem a hatása, nem úgy mint a gyorsvonat, hanem mint az IC úgy száguldott rajtam végig, megvolt a bementet, aztán a gyors kimenet.
Ha valami hasmenést okoz, azt ne egye, mert akkor majd még a folyadékot is pótolni kell. A megerősödést gyerekkajával érdemes kezdeni, 3 hónapos bébi kajával kezdtem, aztán amikor már ment, akkor jött a 6 hónapos, majd a 12 hónapos… változatos ízekben kapható, egyszerre ne egyen sokat, és mindent jól rágjon meg! Tudom, hogy furcsa, de a zsíros kajákat ne egyen, mert attól csak fogyni fog! Már nem sok van hátra (kb.20 oldal) abból a német könyvből, amit fordítok, „Evés-ivás gyomor nélkül.” Ha megvagyok vele, feltöltöm. Ezért is írok ritkában most, meg aztán holnap megyek onkológushoz.

Hálás 2010.02.09. 08:39:41

Szia Gábor!

Az utolsó bejegyzéseddel teljesen egyetértek annak ellenére, hogy én is megpróbálok a pénztárcámnak megengedhető teákat, kapszulákat anyukámnak megvenni és reménykedem (az ember gyarló)Szeretném kérdezni, hogy te a műtéted után 1 hónappal kezdtél el kemoterápiára járni, anyukámat 4 hete műtötték, de az erőnléte egyáltalán nem javult, fogalmazhatok úgy, hogy ágybeteg.Neked milyen volt a fizikumod? Remélem nem érzed indiszkrétnek az érdeklődésemet
Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.02.09. 14:30:31

@Hálás:
Szia Évi!
Nem érzem indiszkrétnek a kérdésed, tudod úgy vagyok ezzel, hogy ha már vállaltam, hogy felteszem a nyavalyámat a netre akkor, igen is válaszolok minden kérdésre, ami ezzel kapcsolatos, mert ha ezzel csak egy embernek is segítek, akkor már megérte. Úgy veszem észre, Te még azért is elnézést kérsz, hogy levegőt veszel 
Nem tudom anyukád hány éves, én a 40. szülinapomra kaptam ezt a diagnózis. És ha egy 40 éves, erős alkatú, jó fizikai állapotban lévő férfit ágynak dönt egy ilyen műtét, akkor képzelem anyukáddal mit tett. Segíts neki, ha mellette állsz, akkor könnyebben viseli, de tessék felkelni! Nem jó a sok fekvés, még jobban tönkreteszi az embert!
Bizony lefogytam 70 kg-ra. Örültem, hogy a vécéig ki tudtam menni. De nem hagytam el magam, először csak a lakásban sétálgattam, aztán a levéltárig, majd a múzeumig. Sőt még bicikliztem is. Aztán a műtét után 1 hónappal megkezdtem a kemót, ami megint legyengített, de csak azért is megmutatom alapon szépen lassan megerősödtem, sőt most már büszke 75 kilót mutat a mérleg. Lassan már fogyóznom kell…

Hálás 2010.02.11. 08:10:36

Kedves Gábor!

Köszönöm, köszönöm milliószor, anyukámnak kinyomtattam a könyvet és nagyon sok dolgot ami miatt ideges volt arra a könyv magyarázatot adott, teljesen fel volt dobódva.

Évi

Hálás 2010.02.25. 14:48:23

Szia Gábor!

Nagyon izgultam érted, nagyon örülők a jó hírnek. Anyukám kezdi magát szép lassan összeszedni. Sokáig a két csöves kivezetőből az egyikből, hiába húzták ki a műanyag csövet legalább két hétig még jött a csúnya sárga váladék. Mostanra begyógyult.A lefordított könyvnek köszönhetően elkezdtünk hasnyálmirigy enzimet szedni, így talán könnyebb az emésztése.Mostanában kellene elmenni onkológushoz a továbbiak miatt, de nagyon hezitálunk, a szövettani eredmény nem mutatott áttétet, nem tudom, hogy viselné a kemoterápiát 74 évesen.Szívesen veszek véleményeket.

Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.02.25. 16:16:36

@Hálás: Szia!
Hol is kezdjem? Első körben talán furán hangzik amit most mondok, de Nektek kell tudni! Anyukád milyen erőben van? Én úgy gondolom, a kemoterápia lényege az, hogy a sejtek gyarapodását lassítsa. Ugyanis a rákos sejtek gyorsabban szaporodnak, mint a normál sejtek, és ezt a gyors növekedést blokkolja a kemo... na már most, ha nem is mutatnak ki áttétet,akkor is mikroszkopikus rákos sejtek lehetnek, és ez ugye, nem túl jó dolog... ezek aztán szépen nekiállnak növekedni teret követelve maguknak... szóval nem tudom...
A német fórumon is felmerült ez a kérdés, hogy: "kemo vagy, nem kemo?" Volt aki azt mondja: Minek(?), és volt olyan aki miután egy év múlva megint kimutatható lett a daganat azt mondta, hogy hibát követett el, amikor a jó eredménybe bízva nemet mondott a kemoterápiára. Azt tudnotok kell, hogy a kemo nem játék, nagyon megviseli a szervezet egy ilyen mérgezés, pláne 74 évesen... Szóval nem könnyű a döntés. Kérjétek ki a doki tanácsát, de végül is csak az történhet, amit Ti akartok.
Szorítok anyukádnak, és a legjobbakat kívánom, akárhogy is döntötök.
üdv Gábor

konzilium 2010.02.26. 22:41:46

Kedves Évi!
..Igen, az a lényeg amit Gábor leírt, hogy a mikroszkópikus sejtek alattomosan csinálják a dolgukat.
Nálam a műtét után szintén egy dilemma volt, hogy menjek kemora vagy sem, sőt, az első /4 napos/ kemoterápia után úgy lerobbantam, hogy a következőt lemondtam. Úgy gondoltam, hogy nekem ez felesleges szenvedés, minek az amikor kioperálták belőlem a daganatot és nincsen sehol semmi baj, jók a leleteim stb.. Akkor az orvosom adott fél napi gondolkodási időt, plusz a gyerekeim is "rámszálltak", hogy a saját magam megnyugtatására vegyem fel a többi kezelést, mert ha baj van , akkor magamnak legalább nem tehetek szemrehányást, hiszen a gyógyulásomért mindent megtettem. Lényeg, hogy "megadtam" magam és felvettem a következő félévre való "adagot" a protokoll szerint. Jól is voltam, mégis a kezelés befejezése után kb. 3 hónapra megjelent egy áttét, amit a tumormarker vizsgálat jelzett csak. Ezután kaptam újabb kemoterápiás sorozatot 6 hónapig /ebben volt az a bizonyos cisplatin is/, és azóta rendben vagyok , ennek már több mint egy éve.
..Biztos vagyok benne, ha nem veszem fel a legelsőt, akkor most nem írok itt nektek.
.. Találkoztam a kezeléskor sok anyukáddal hasonló korú beteggel, sőt talán többen is voltak, és elég jól bírták szerintem.
Ezt tényleg neki kell eldönteni.

Márciusban megyek újabb Ct-re, most a sok zsiborgó tüneten kívül nem érzek semmi komolyabb bajt, bár én mindig optimista voltam és vagyok.. üdv. Ildikó

Hálás 2010.03.18. 14:36:19

Sziasztok Mindenkinek!

Aki visszaolvassa a kommenteket tudja, hogy hogy állunk. A következőket azért írom le, hogy hátha másnak is lesz hasonló tünete. Tehát a műtét után két hónappal vagyunk, eddig nem mentünk kemora, mert húztuk - halasztottuk anyu nagyon fél tőle.Egyszer csak mint a kezdeti tünetek megint nem tudott enni, inni, még a vizet is kihányta, már a legrosszabbra gondoltunk, hogy két hónap alatt megint kiújult a daganat.Így elmentünk az onkológiára, ahol beutalták egy tükrözésre és szerencsére teljesen tiszta minden, hanem operációs problémáról van szó. A pótgyomor nagyobb lett a kelleténél, így az étellel egy idő után telítődik és nem tud belőle a belekbe jutni az étel(csak kifelé hányás útján)Megoldás: egészen furcsa testhelyzetben lehet enni, hogy a pótgyomrot elkerüljük (milyen furcsa)műtét nem lehetséges. Nem kell mindig a legrosszabbra gondolni, bár az élet egyre bonyolultabb

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.03.19. 05:39:39

Üdv Évi,
örülök, hogy hallok felőletek. Leírnád, hogy milyen az a furcsa testhelyzet, és miért bonyolult az élet? Remélem azért majd csak tágul valamennyit a "pótgyomor" alsó része. Mit mondanak a dokik? Ez már mindig így lesz?

Ilyenkor arra gondok, hogy milyen szerencsés vagyok. Azt eszem amit megkívánok, nincs különösebb gondom a táplálkozással, persze fokozatosan jutottam el idáig. Műtét után jó ideig csak bébikaján éltem, szép lassan mindig egy kicsivel többet.

Azért az jó, hogy a dokitok talált megoldást a gondotokra, és igazad van, nem kell mindég a legrosszabbra gondolni. De tudod hosszú évek alatt ugy formálták a közvéleményt (ez van a fejünkben), hogy a rák egyenlő lassú fájdalmas halállal. Nincs megfelelő tájékoztatás! Sokan vannak úgy ha megtudják, hogy rákos vagyok, kiül valami furcsa sajnálat az arcukra. Látom gondolatukat, amint elképzelik, hogy ott állnak a síromnál. Ilyenkor szoktam azt mondani, nyugi nincs semmi baj, nem kell még a koszorún gondolkodni.
Szia Gábor

Hálás 2010.03.19. 08:17:45

Szia Gábor!

A testhelyzet kb. 110 fok, tehát a derékszögnél hátrább hajolva kell enni, hogy azt a műgyomor mellékvágányt az étel el tudja kerülni, tehát akkor minek csinálják??? Azt mondták, hogy idővel javulhat az evés. Jövőhét csütörtökön kezdjük a kemot, a doki mondta, hogy hajhullás, paróka, remélem túléljük.Most még betegállományban vagy? Vissza mész tanítani?
Üdv: Évi

Hálás 2010.03.29. 14:20:39

Szia Gábor!

Szomorúan olvasom, hogy a leszázalékolásodra készülsz, úgy olvastam, hogy gyomor nélkül is lehet könnyű fizikai munkát végezni(oké teljesen laikus vagyok)nálunk meg ugyebár 74 év teljesen tárgytalan a dolog. Neked így jobb, vagy tényleg gyenge vagy? Nem kezdtük a kemot. Jelenleg a belosztályon várjuk a csodát, hogy kitalálják, hogy anyukám miért nem tud enni, addig is kapja vénásan a kaját és az infúziót. Örülök a szép időnek, nézd a természet csodáját magad körül

Üdv: Évi

Hálás 2010.04.02. 15:48:19

Sziasztok!

Anyukámat hazahoztam a kórházból.Vissza kell járnia ambulánsan állítólag fél évig hetente 2 alkalommal nyelőcső tágításra (mindig csak egész kicsit tudnak csinálni). Most csak folyékony halmazállapotú dolgokat ihat. Remélem most már minden rendben lesz.Mindenkinek kívánok Kellemes Húsvéti Ünnepet!!!

Évi

Hálás 2010.04.06. 10:07:03

Sziasztok!

Milyen ötletnek tartanátok, ha valamikor tavasszal tartanának a gyomor nélküliek egy találkozót, ahol személyesen lehetne beszélni az átélt betegség minden nyavajájáról?

Üdv: Évi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.04.06. 19:37:16

Évi, nagyszerű ötletnek tartom. remélem leszünk egy páran... meg kell szervezni!
üdv Gábor.

konzilium 2010.04.07. 10:50:42

Részemről is támogatott a dolog,, csak ki kell találni. ki szervezi..
Évike írd le, hogyan látnád kivitelezhetőnek ... kezdjük el valahol..
üdv. Ildikó

Hálás 2010.04.07. 11:35:15

Sziasztok!

Először is biztosan vagyunk hárman, Ildikó,Gábor, anyukám.Szeretnék kérni mindenkit, hogy jelezze, ha érdekli a dolog. A következő lépésnek tartom, hogy beszéljünk meg egy mindenki által megközelíthető helyszínt (Ildikó?, Gábor Székesfehérvár, én Budapest)Utána a kiválasztott helyszínen szívesen keresek egy teázót, vagy más megfelelő helyszínt.Egyenlőre várjuk minden kedves sorstárs jelentkezését.

Üdv: Évi

konzilium 2010.04.07. 16:24:03

Évike!
..én is Budapesten lakom../XIV.ker-ben../ de bárhová eljutok, csak lehetőleg lehessen parkirozni.. ha ennyi kérésem lehet.. üdv. I.

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.04.07. 21:17:37

üdv! szóval hárman mér tutira leszünk :-) de hol vannak a többiek?
27.-én megyek Pestre Ct-re szóval ez a nap nekem megfelelne, 9:45 re van időpontom a volt honvéd kórházba, ha gondoljátok ebédeljünk együtt valahol...
hali Gábor

Bézsé 2010.04.10. 22:28:05

Sziasztok!
Ha lehet még csatlakozni a találkozóhoz akkor mi is vagyunk ketten Pestiek.

Bézsé 2010.04.12. 20:53:40

Sziasztok!
Biztos hogy egy kávézóban vagy étteremben kellene suttognunk?
Szeretettel meghívnánk benneteket magunkhoz egy csepeli kertesházba.
Szeretném ha elfogadnátok és jeleznétek.
Zsuzsa és Laci

Bézsé 2010.04.12. 21:52:38

Ne vegyyétek tolakodásnak előző ötletemet, ha nemet mondtok nincs harag, akkor mi megyünk oda ahol mindenkinek megfelel.
De azért örülnénk nektek, tudjátok bajban ismerszik meg...

konzilium 2010.04.17. 00:43:24

Kedves Bézsé!

..köszönet a meghívásotokat, részemről szívesen elmegyek.. Gábortól fogom megkapni a további pontos időpontot és címet, ahogy jelezte a legutóbbi bejegyzésében.. üdv. Ildikó

SsE 2010.04.19. 16:08:00

Sziasztok!
Most olvasgatom az oldalt és látom találkozót szerveztek.Szivesen részt vennénk mi is a növéremmel.
Erika

Hálás 2010.04.27. 13:33:20

Sziasztok!

Ne gondoljátok, hogy nem nem vagytok az eszembe, nemsokára találkoztok és egy jót beszélgettek. Édesanyám ma reggel került ismét kórházba (napok óta tartó hasmenés, hányás) és láttam a doktornő arcán a teljes tanácstalanságot.Annyira szeretném, hogy mi is elindulhassunk a gyógyulás útján.Nektek minden jót kívánok.

Üdv: Évi

Bézsé 2010.04.28. 07:49:32

@Hálás: Szia Évi!
Hiányoztatok tegnap. Édesanyádnak jobbulást kívánunk, neked pedig erőt és kitartást. Sikerülnie kell, sikerülni fog!

Üdv: Zsuzsa Laci

Bézsé 2010.04.28. 08:09:21

Kedves Ildikó és Gábor!

Lehet, hogy valami történt tegnap?! Nagyon jókedvűen ébredtünk.
Köszönöm nektek!
üdv:Zsuzsa

konzilium 2010.04.28. 15:38:54

@Bézsé:
Zsuzsika!
.. nagyon jól éreztem magam nálatok.. köszönöm a vendéglátást üdv. Ildikó
süti beállítások módosítása