Ellustultam, elkényelmesedtem. Nem szép dolog tudom, de valami nagy megmagyarázhatatlan tunyaság szállt meg engem. Órákat ülök tétlenül a számítógépem előtt. Mondjuk, ez a fene nagy semmittevés azért nem teljesen igaz, csak értelme nincs a dolognak. Ugyanis játszom. Az interneten. Egy olyan szaladgálj, öld meg, nyírd ki játékot. Érdekes sosem hittem volna magamról, hogy képes leszek így begubózódni. A játék önmagában roppant izgalmas, egy karaktert kell építeni egy virtuális világban. A minap arra gondoltam, vajon mit csinál a karakterem, amikor éppen nem irányítom? Jó… JÓ! Tudom. Semmit. Ez csak egy program, de akkor is! Lehet mi is csak ilyen programok vagyunk és játszik velünk az élet?

Persze… rendben… van szabad akarat meg minden, de hát akkor is! Nincs igazság!

Vádoltam is múltkor az Istent: Ha olyan mindenható vagy, akkor miért engeded, hogy úgy legyen?
Atyám! ha lehetséges, múljék el tőlem-e pohár; mindazáltal ne úgy legyen a mint én akarom, hanem a mint te.” Máté 26:36  => => =>
„ELI, ELI! LAMA SABAKTÁNI?” Máté 27:46

Ez az igazi elhagyatottság érzése! Lehet-e valami ennél is rosszabb? Istenem, annyira jó vagy, hogy engeded létezni a rosszat? Vagy nem Te teremtettél-e mindent? Ha tényleg mindenható vagy tudsz-e akkora követ teremteni, amit nem tudsz felemelni? Persze a rossz fogalma is relatív, mi a jó, és mi a rossz? Egy kannibál számára elfogadható az emberhús elfogyasztása, ilyen közegben nőt fel. Sőt hite szerint kívánatos cselekedet. A társadalom a neveltetés, a hit az, ami megmondja egy ember számára, hogy mit nevez jónak és mit rossznak?

Bekapcsolom a gépem… és lőn világosság… kicsiny karakterem irányítom, szaladgál, teszi a dolgát. Teszi, amit tennie kell. Nem gondolkodik. Nem tehet mást, én irányítom.

Eszembe jut az is, a halaim az akváriumomban tőlem függnek. Nem ismernek más világot. Én rendeztem be nekik, lehet én is csak egy ilyen kis hal vagyok? Berendezett világban létezem, mert ha így van, akkor nem ez az élet. A létezés még önmagában nem lehet életnek nevezni. Hiszen én sem ismerem a másvilágot. Csakhogy én azért gondolkodom rajta… Cogito ergo sum. Nem úgy, mint a halaim. Habár a múltkor, amikor takarítottam az üvegből készült vizes-ládámat, kisé figyelmetlen voltam, és az egyik hal megijedt és „kiugrott”, na ő az amelyik világot látott, igaz majdnem belepusztult, a szerencsétlen, de hát ez van, neki ilyen az élet.

Nahát, nahát… Eszembe jutnak néha a filozófiai tanulmányaim, Szókratész bácsi jól elgondolta ezt a barlang elméletet. Csak ülünk, és nézzük a barlang falán az árnyékokat és azt hisszük ez a valóság. Tisztára mint a moziban, csak nekem valahogy rossz filmet tettek be, majdnem filmszakadás történt, és most perelek a gépésszel…

"Be van fejezve a nagy mű, igen.
A gép forog, az alkotó pihen."

Na de könyörgöm ennyit?

Furcsa lelki háború ez, amiből csak én kerülhetek ki győztesen, mert különben úgy járnék, mint az a skizofrén ember, aki sosem tud ott lenni, ahol valami fontos dolog történik vele.

Rájöttem, Isten képes akkora követ teremteni, amit nem tud felemelni, úgy hívják emberi lélek. Nem tudjuk felfogni a felfoghatatlant, leírni a leírhatatlant, de azért küzd az ember, próbálja elérni az elérhetetlent. És ebben segít a hit. Ez nem kényelmi szempont ez nem azt jelenti, hogy az ember nem kételkedik, ez nem az egyszerűbb megoldás, hanem ez az egyetlen megoldás: „Credo quia absurdum.” Tertullianus (Hiszem, mert lehetetlen)
 

Szerző: adenocarcinoma  2010.03.19. 09:28 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://adenocarcinoma.blog.hu/api/trackback/id/tr381851656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kales 2010.03.20. 20:51:47

Szervusz Gábor!

Hasonló cipőben járok sajnos, csak nekem máshol találtak rákot! Korban is annyi vagyok mint Te, szóval teljesen átérzem a helyzetet, mivel másfél éve benne vagyok.
Én nem bánnám, ha gyakrabban írnál.Tisztelem a kitartásod, én rosszabbul tűröm ezt az igazságtalan helyzetet.
Tisztelettel üdvözöl: Marcsi

konzilium 2010.03.21. 09:59:01

..a műtétem után, az első kemo protokoll után, ültem egy tóparton és teljesen megvoltam "sértődve" a SORSRA, magamban méltatlankodva, hogy miért és pont velem "cseszett" ennyire ki..
..nahát, utána jött még egy sorozat, innen is, onnan is.. először jött az áttét újabb kemo kezeléssel, majd beteg lett a párom, aki egyben addig a támaszom volt,és a tüdőrák /agyi áttétel/ elvitte fél év alatt,
..nem volt mese, fel kellett erősödni lelkileg, fizikailag, szinte tudatosan.. és azóta nem háborgok.. próbálom elfogadni a lehetetlent..
..olvastam valahol, hogy mindennap meg kellene köszönnünk, hogy élünk, én még itt nem tartok, de keresem, hogy őszintén megtegyem..
javulást nektek üdv. Ildikó

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.03.22. 13:01:01

Szia Marcsi! először is kösz a hozzászólást, mindig megdöbbenek, hogy mennyien olvassák a blogomat, és mindig csodálkozom, amikor azt kérik írjak gyakrabban...
Nem csak azért nem írok mert egy lusta disznó vagyok, hanem azért mert egyszerűen nincs miről... mégsem számolhatok be minden nap a székletem minőségéről :-)

Ildikó! Nem csak minden napot kell megköszönni, hanem minden pillanatot. De persze még az is lehet, hogy megköszöni sem kell, hiszen Isten mindenhol jelen van. De akkor is az ember hálával gondoljon Istenre.
Érdekes dolog ez, tudod feliratkoztam az "evangélium minden nap" hírlevélre ( evangelium.katolikus.hu/ ), ezt Horváth István Sándor szerkeszti ő egy katolikus pap, minden nap megkapom tőle az aznapi evangéliumot egy elmélkedéssel, és egy imádsággal.
Idéznék a tegnapi levélből, szerintem nagyon tanulságos:

"Életünkben előfordulnak olyan helyzetek, amikor nehéz kérdést tesznek fel nekünk, s komolyan gondolkodóba esünk, hogy mit is válaszoljunk. Bizonyos csapdahelyzetekre gondolok, amikor mindenféle válasz rossznak tűnik. Nagy
bölcsességre van szükség, hogy az ilyen helyzetekből ki tudjuk vágni
magunkat, s vagy rögtön érkezik a jó gondolat, vagy késik, de akkor
szégyenben maradunk. Az egyik kedves ismerősöm, Eszter is ilyen helyzetbe
került egy alkalommal. Vonattal utazott szüleivel és testvérével, s
útközben beszélgetésük során vallási dolgokra terelődött a szó. A velük
szemben ülő férfi ettől kezdve gúnyos mosollyal követte a beszélgetést, s
egyértelműen látszott rajta, hogy nem hisz Istenben. Illendőségből nem szólt bele a szülők és a gyerekek beszélgetésébe, de nem lehetett tudni,
hogy mikor fog nála elszakadni a cérna. Egy idő után elővett a táskájából egy szelet csokoládét, éppen olyat, ami egyébként Eszternek is a kedvence volt. Már majdnem megbontotta, hogy megegye, amikor hirtelen támadt egy ötlete. Eszter elé tartotta a csokit és ezt mondta: "Kapsz tőlem egy szelet csokoládét, ha megmondod, hogy hol van az Isten?" Hirtelen megfagyott a levegő. Hát mit válaszolhat egy tizenkét esztendős, jólelkű lány egy ilyen provokáló kérdésre? Milyen bizonyítékot tudna mondani egy hitetlennek Isten létezéséről? A szülők megdöbbenésükben azonnal elhallgattak, s lányukra néztek, miközben a férfi továbbra is gúnyos tekintettel Eszter előtt lóbálta a finomságot, várva a feleletet. Eszter
elgondolkozott egy pillanatra, de nem jött zavarba. Elővette hátizsákját, amelyben az öccse és az ő számára is éppen ugyanilyen csoki lapult. A két
csokit tenyerén a férfi elé tartotta és megszólalt: "A bácsi kap tőlem két
szelet csokoládét, ha megmondja, hogy hol nincs az Isten?" Most viszont a
férfi arcáról fagyott le a gúnyos mosoly a megdöbbenéstől, mert erre a
kérdésre bizony nem tudott mit válaszolni, s szégyenkezve hajtotta le a fejét."

Sziasztok és gyógyulást mindenkinek...

kales 2010.03.22. 18:55:49

Szia Gábor!
Engem érdekel, hogy mi hajtott az orvoshoz, amikor diagnosztizálták a gyomorrákod? Fájt a gyomrod, vagy felfújódtál vagy egyéb tüneted voltak? Nekem édesanyám nagyon fiatalon halt meg gyomorrákban 69 ben és mivel írtam neked, hogy hasonló korúak vagyunk, kiszámolhatod milyen kicsi voltam!Akkoriban még semmi diagnosztika, csak rtg, ami egy nagy nulla volt. Na abból aztán csináltak dögivel, értelmetlenül.A széklete is véres volt és olykor vért hányt de azt mondták nyugodtan menjen dolgozni, semmi baja.Nekem urológiai daganatom volt, teljesen véletlenül vették észre, elmentem egy hasi ultrahangra más okból, erre ezt megtalálták.Ez 2008 nyarán volt, azóta három havonta kontroll. Most megint műtenek Április 7.-én mer van valami ami talán megint daganat lehet.De valóban inkább feleslegesen műtsenek meg ,mint esetleg benn hagyjanak valamit. Most lefárasztottalak.Kislányom azt mondja, megszerettethetnéd vele a németet mert nagyon rossz a német tanárja!
Üdvözöllek: Marcsi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.03.23. 09:29:34

Szia Marcsi
Szóval ha érdekel a történetem, hogy hogyan, miképp kezdődött ez az egész, akkor elolvashatod, hiszen ezt a blogot 2009 május 27-én kezdtem el, egy nappal a születésnapom után. Fent bal oldalt a képem, és a kis bemutatkozó szöveg alatt van egy olyan link, hogy archívum, arra kattintva előjönnek dátum szerint az eddig feltöltött írásaim... jó olvasgatást :-)

A gyermekednek szívesen megmutatnám a német nyelv szépségeit, bár szerintem ez csak hozzáállás kérdése...
Na jó, most csak úgy a példa kedvéért: gondolom a névelőkkel hadilábon áll. Tanárként gyakran találkoztam azzal a kérdéssel, hogy miért ilyen vagy olyan nemű egy főnév? Erre nincs szabály ezt meg kell tanulni, és rém unalmas. Jó pár ezer évvel ezelőtt amikor kialakult a nyelv akkor még tudták, hogy miért nőnemű a nap (die Sonne), és hímnemű a hold (der Mond), miért nőnemű az éjszaka (die Nacht), hímnemű a nappal (der Tag), ugye, hogy ez milyen varázslatos?
Ma már nincs magyarázat arra, hogy pl. miért hímnemű az asztal (der Tisch), nőnemű a táska (die Tasche), és semleges az ablak (das Fenster). De ha megindokoljuk magunknak, csak úgy szórakozásból, akkor könnyebben megragad a fejünkben, a főnév jelentése is, és a neme is: pl. Az ablak azért semleges, mert olyan semmis könnyen átlátni rajta...
Mindig is kamaszokat tanítottam. Leginkább fiukat azt mondák, "azért hímnemű az asztal mert kemény, és azért nőnemű a táska mert lehet bele pakolni" :-) A legdurvább magyarázat az ajtóra találták ki(die Tür): "azért nőnemű, mert belerúgok, és TÜR-i"

Sokat nevettünk az óráimon. Volt olyan diákom, aki bár bukásra állt németből mégis ez volt a kedvenc tantárgya.
Szigorú tanár voltam, mégis azt hiszem szerettek.

Üdv Gábor

kales 2010.03.24. 17:06:45

Kedves Gábor!

Ma a Gáborok napján Isten éltessen !!
Szívből kívánom.....

Marcsi

adenocarcinoma · http://adenocarcinoma.blog.hu/ 2010.03.25. 14:02:48

Kedves Marcsi!

Köszönöm, hiszem, hogy megtart az Isten, ha már egyszer a nevem is azt jelenti, hogy Isten embere vagy Isten erősnek bizonyult.

Egyik ismerősöm kívánt sok boldog névnapot, neki azt találtam mondani, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos, ne sok legyen, hanem jó legyen. :-)
Békét Boldogságot Barátságot

Gábor
süti beállítások módosítása